Recenze batohu F-Stop Gear Satori
pracant do nepohody
V průběhu léta jsem se začal dívat po nějakém fotobatohu. Požadavky byly jasné: dostatečná velikost a tím i univerzálnost, možnost připnutí lyží nebo SNB, oddělená kapsa na lavinovou výbavu. Klasické fotobatohy tyto podmínky nesplňovaly, a tak jsem díky facebooku Mika Douglase přišel na výrobky americké firmy F-Stop Gear. Nakonec jsem vybral největší model Satori. Podrobný popis a recenzi fotobatohu jsem napsal do článku tady a Vy si ho můžete přečíst díky následujícímu odkazu ZDE , teď se chci věnovat specifikům využívání tohoto batohu v zimě, hlavně při ježdění!
Satori má papírový objem 58L, což se může zdát jako příliš velké na lyžování, ale pokud máte ve výbavě několik objektivů, blesk, chcete si dát do batohu i nějakou svačinu a pití, je to tak akorát. Vnitřek batohu je plně přizpůsobitelný díky vyměňovacím ICU (InternalCamera Unit), já jsem zvolil velikost L, takže mám pod víkem batohu ještě dostatek místa na maličkosti, jako jsou stoupací pásy aj. ICU je dostatečně pevné a chrání fotovýbavu perfektně (několikrát jsem v plných přistál na zádech a pohoda), daní za to je ovšem váha kompletu: 1850g bez ICU, váha s ICU velikosti XL 2700g.
Transport jak snowboardu, tak i lyží je velmi pohodlný. Prkno je po připnutí na čelní stranu batohu stabilní, a to i při zaplněných obou předních kapsách, kam se pohodlně vejdou lopata, sonda a další drobnosti. Díky těmto kapsám je lavinová výbava rychle po ruce. Lyže se dají nosit připevněné na čele batohu jako SNB, nebo se dají připnout z boku. Popruhy, ač se zdají docela tenké, vše spolehlivě zpevní a nebyl s nimi jediný problém. To samé můžu říct o přezkách, které jsou trochu jiné konstrukce, než jsme u nás zvyklí,ale nezamrzají, spolehlivě drží, a i když jsem je už několikrát přišlápnul, nic se jim nestalo.
Zádový systém Satori je určen spíše pro mužskou postavu, ramenní popruhy jsou docela daleko od sebe a zádový panel je docela dlouhý. Osobně (180cm, 85kg) se mi nosí výborně, a i když v něm mám Nikon D300, 12-24, 18-200, 75-300, 50/1,8, blesk SB600 a další drobnosti, vůbec o něm na zádech nevím a nijak mě při ježdění nelimituje.