ISPO 2010
Jak se unavit co nejrychleji
Moje Chilli KonKarne na večeři se začalo plně projevovat a klukům jsem dával co proto. Jedeme přes Prahu a samozřejmě kolonič a první menší zpoždění, před Plzní Mára zjištuje, že nemá eura a hledá kolem benzinky nějkého Vietnamce, který mu před 4 lety vyměnil eura. Samozřejmě tam Vietnamec na Máru nečekal, tak hledáme dál a na krku další zpoždění.
Do Mnichova přijíždíme před dvanáctou polední a co nejrychleji se snažíme dostat dovnitř, až tak, že si sebou nebereme žáde jídlo ani pití. Tento krok se nám stává téměř osudným, zejména pro Máru. ISPO je největší světová výstava především zimního vybavení. Ve 12 pavilonech jsou rozmístěny stovky firem, které se snaží nabídnout své produkty. Tato výstava není přístupná široké veřejnosti, ale toto tvrzení berte jen v uvozovkách. Stačí vyplnit příslušný formulář a vstupné na míste za 40e je Vaše(přes internet 30). Z hlediska vystavovatelů se mi zdálo, že polovina byla z Číny. Produkty se netýkají jen zimních sportů , ale sportu obecně od fitness, golfu, kajaku, fotbalu atd... My jsme se zaměřili především na novinky ze zimních sportů. Od oblečení až po hardware. Z hlediska novinek z oblasti lyží nebo snb nemůžu říct , že jsem nenarazili na nějaku převratnou novinku. Vždy se jednalo o změny velikostí , reverse camber, rozměrů a grafiky. Narazili jsme na pár novinek z oblasti lavinových vyhledávačů a lavinové záchrany. U pípáku to byla především možnost přímé cesty k zasypanému. Velké množství firem se zaměřilo na bezpečnost jako chrániče a helmy. ISPO nebylo jen o firmách a jejich produktech. Celé toto představení doprovázely doprovodné akce přehlídky , U rampa , real vystoupení malířů atd. Celkový dojem z výstavy nebyl špatný, množství novinek a zajímavé návrhy stánků nenechaly návštěvníka vydechnout. Zejména nás , Máru můžete vidět na přiložené fotografii, jde na něm opravdu vidět únava po 850km řízení a 5 hodinách na ISPO. Základ naší návštěvy byl vytvořit co nejvíce materiálu pro Vás, kteří jste na ISPO nemohli být. Podařilo se nám vytvořit foto kolekce pro jednotlivé značky, takže pokud budete mít zájem se podívat na lyže např. Salomon pro sezónu 2010 – 2011. Jednotlivé kolekce budeme zveřejňovat postupně ve fotogalerii.
Autor: Martin Knybel