SnowFilmFest

Montafon-Voralberg

Návštěva střediska Montafon v podání Vojty&Igor

Vloženo: 08.01.2011
Toto středisko se nachází na západě Rakouska kousek od Švýcarských hranic a Davosu. V sousedství se nachází rovněž velmi známá freeridová střediska Lech, Zurs a St.Anton. Tento resort patří mezi naše nejoblíbenější a v posledních 2-3 letech jsme zde společně objevovali terény, které nás motivovaly k dalším cestám za zdejším powderem. Zdejší oblast se vyznačuje nejlepšími sněhovými podmínkami v západních Alpách.

Je 11 hodin večer a my vyrážíme ve složení Igor, Monika, Vojta nejdříve směrem Petřvald k Davidovi pro plné moci k vyzvednutí celoročních permanentek na oblasti Golm, Gargellen, Silvretta Montafon-Nova, Silvretta Nova-Hochjoch, Muttersberg, Kristbergbahn. Následně už to pálíme směr Praha-Mnichov-Bludenz-Montafon. Jedu asi 9 hodin z toho Vojta 2:) a to ještě až ráno kdy už jsem to nedával. Přijíždíme 8:20 vyřizujeme permice a v 10:00 již sledujem a mapujem naše známá místa k prášení. Po chvilce sezouváme lyže a vydáváme se společně na vrchol kopce, z kterého si každý z nás vybírá tu svoji pannu. Toto opakujeme ještě 2xkrát a rozhodně nelitujeme, že jsme celou noc nespali, protože zážitky jsou skvělé – práší se na cca 20 cm nového prašanu. Při třetí cestě zajíždíme bez předešlého prozkoumání příliš nízko, kde nás v lese překvapují skály a těžký terén. Po čase nacházíme traverz a se štěstím dojíždíme přes hustý smrkový les a mezi domky k spodní stanici lanovky ve Schrunsu.

Druhý den se počasí zhoršuje a to z důvodu nižší viditelnosti, mlhy, větru a sněžení ve vyšších partiích. Proto rozhodujeme využít celoroční permanentky a vyrážíme nejdříve do oblasti Gargellen, kde zjišťujeme, že jsou horní partie poměrně vyfoukané s nedostatkem sněhu, dáváme ještě jednou a odpoledne vyrážíme do nedalekého  Golmu. Golm nás překvapuje velmi krásnými lesy a prudkými svahy. Jsme nadšení a jezdíme opakovaně nahoru dolů.

Přes vánoční svátky se nám bohužel nepodařilo v oblasti nabité návštěvníky najít vhodné ubytování. Máme s sebou maminku Moni, proto využíváme poměrně vzdálené stanoviště u strýce v Memmingen v Německu, který je vzdálen asi 130km.Toto řešení není ideální a příště budeme nocovat jistě blíže:) .

Poslední den předpověď opět vychází a my jsme natěšení na nový powder. Rozhodujeme se pro Silvrettu Novu. Nahoře je nový sníh, který z části zakrývá naše stopy, které jsou viditelné z předešlých dní. Dopoledne za sluníčka objevujeme další nové cesty – paráda. Odpoledne se výrazně otepluje a my musíme zpátky do lesa:(, kde sníh brutálně měkne a mění se před očima v hutný a tající sníh. I přesto se nechceme rozloučit s Montafonem a při západu Slunce děláme poslední fotky. Začíná se stmívat a rozhodnutí zní, jedeme dolů – home. Po cestě zpátky se zastavujeme v Bavorském městečku Kempten, kde si dáváme Kebab a jdeme si užít Vánoční atmosféru Kempten.

Vyjíždíme v 7, kdy opět celou cestu řídím já:( a Vojta se už psychicky připravuje na Silvestrovský mejdan v dřevěné chalupě na Grůni. Domů přijíždíme ve 4 což je super čas. Třídenní trip hodnotíme, jako úspěšný opět jsme měli štěstí a užili jsme si srandy, powderu a krásného počasí. Arlberg nás opět nezklamal.

Autor Igor&Vojta

OAeV - Alpenverein

Partneři & Sponzoři

Powderline.cz - ISSN 1805-7462
Portál o ježdění ve volném terénu. Naleznete zde reportáže z výletů, tipy a triky pro vybavení, průvodce novými oblastmi apod.